fredag 26 februari 2010

Bokrea och Shirley Temples

Gav av någon anledning min käre pojke uppdraget att väcka oss i morse... det slutar aldrig väl. Och mycket riktigt gick det, nå låt oss säga att det inte gick helt enligt planen. Vi vaknade till liv vid lite över ett. -_- Vi hade därmed lyckats missa telefontiden till våra hyresvärdar med flera timmar och fick inte heller idag svar på vad fasen de pysslar med eftersom de inte hört av sig om vår uppsägning än. Istället blev det att bylsa på sig och åka in till Malmö.

Första stoppet var Bokia och bokrean där jag hittade en handfull trädgårdsböcker, en kokbok till mamma och (på min pojkes uppmaning) en svensk-skånsk ordbok. Det sista är lite sent påtänkt. Jag hade möjligtvis behövt den för ca fem år sedan då jag inte förstod ett dugg av vad folk sa här omkring, men nu kanske den kan komma till hjälp när vi har gäster... den kommer dock inte få, som herrn i huset påstår, ersätta Svenska Akademins Ordlista vid spel av Alfapet.

Därefter tittade vi in på Byggfabriken och gick och dreglade över nyproducerade gamla handtag, strömbrytare och kakel.




Det är naturligtvis inte riktigt realistiskt att vi skulle lägga 300-500 spänn för en strömbrytare, men det är alltid trevligt att drömma. Förälskade mig dock fullständigt i ett handtag och framför allt låset till detta handtag.


Är det inte helt underbart? I wants it!! Men för 650 spänn hamnar det rätt långt ner på inköpslistan. Jag tror tyvärr inte något av handtagen, speciellt inte de som behöver nyckellås, är i akut behov av att bytas ut just nu.

Efter besöket på Byggfabriken blev det Burlöv och lite mat innan vi skulle hem. Det var tanken i.a.f. Men pojken hittade Assassins Creed II på Game trots att vi inte skulle köpa fler spel eller filmer innan vi kommit i ordning i huset. Av någon mirakulös anledning uttalade jag mig inte om detta inköp vilket annars hade kunnat stå mig dyrt senare då vi travade in på en inredningsbutik och snubblade över en stor hallspegel och hylla som vi suktat efter hur länge som helst. Det var sista exemplaret och nedsatt med halva priset... Så, så bra gick det för oss att spara pengar inför husflytt. -_-'

Shoppingdagen avslutades för pojkens del på systemet och för min del på Citygross där jag inhandlade sånt där rött mojs och Ginger Ale så jag kunde testa att blanda min alldeles egna Shirley Temple. Det blev rätt gott, men något highball glas fanns inte att tillgå, lika lite sugrör och de där förbannade inlagda körsbären kommer inte över min tröskel. Men nu har jag i vilket fall... (traskar ut i köket och kollar) ...grenadine (!) så jag kan ordna egen dricka om vi är bortbjudna någon gång. Uppenbarligen gör det folk fruktansvärt illa till mods att ha en person som bara dricker läsk med i sällskapet. Men det är slut med det nu... jag är typ vuxen... och dricker drinkar minsann... Även om det så bara är läsk med fin färg och extra smak.

Har förövrigt lyckats få iväg det ena arbetet och kommer bli färdig med förberedelserna inför provet ikväll. Så är det bara ett helt projektarbete kvar innan nästa fredag.

I am truly the queen of procastination...

2 kommentarer:

  1. Ååååh, riktigt snygga handtag och strömbrytare...

    Och "spara pengar" går inte när man håller på att flytta eller renovera eller möblera om eller.... ;)
    (vi ska bygga övervåning om jag inte sagt det... ^^)

    SvaraRadera
  2. Eller hur? Skönt att höra att det inte bara är jag som blir förtjust i dem.. ^_^

    Hehe, nej det är förmodligen sant... vi kommer få leva på nudlar i ett halvår skulle jag tro. Men det är det värt.
    Hoppas det går bra med ombyggnadsplanerna och att du kanske får tillbaka ditt arbetsrum om du har tur ;)

    SvaraRadera