fredag 29 januari 2010

Bah... vuxenpoäng måste motverkas!

...Därför gör jag nu ett försök med blogging... bloggning... bloggande? Vad det nu heter... :) Bloggande är inte fullt lika illa som Facebook, Myspace, Lunarstorm och dylika communities I mina ögon vad det gäller fjortispoäng, men ändock hoppas jag att det mattar av den lyster av vuxenaura som plötsligt dykt upp i vår lilla lägenhet i Staffanstorp.

Bli nu inte ilska alla ni som är mer eller mindre flitiga användare av ovanstående verktyg! Jag har inte så lite självinsikt att jag inte inser att jag själv kommer att hamna där också förr eller senare. De är ju trots allt rätt ok verktyg för att hålla reda på folk man inte träffar så ofta men ändå vill kunna kasta ett getöga på då och då. Men jag föredrar senare... Det är något med att man inte kan gå ur när man väl gått med som "rubs me the wrong way"...

Hmm... borde nog haft en idé med vart jag ville komma med den här bloggen innan jag började kanske... err... nåväl... förutsatt att någon faktiskt läser den så får ni leva med lite förvirrat svamlande i början... och med största sannolikhet tills denna stackars sida självdör av att jag tappar intresset. ;P Men jag ska banne mig ge det ett försök och förmodligen kommer det främst att kretsa kring det stora vuxenpoänget i vårt liv just nu... HUSET... (vi ska döpa det sen, men just nu har vi bara namnet på fasantuppen, Orvar, på åkern, och koltrasten Smulan som bor i garaget).

Ett funkishus blev det minsann. Jag som envist hävdad att det bara var sekelskiftesvillor som gällde. Men efter mer än ett års spanande på marknaden dök det upp; vår kära lilla tegelkub i utkanten av Marieholm. ^_^ Hon är lite sliten och ser rätt alldaglig och nästan tråkig ut på utsidan där hon står i sin vinterkala trädgård. Men på insidan är hon tokmysig och har mycket större plats i sitt hjärta än vad man kan tro. Vi har redan långtgående planer för hur vi ska plåstra om mindre och större blessyrer på hennes insida och det kliar i mina trädgårdsmästarfingrar att väcka den sovande trädgården. Men det är tre månader innan vi ens får flytta in så vi får fortsätta planera en stund till.

Om ni nu ursäktar så ska jag se hur mycket man kan pimpa den här sidan egentligen och sprida den fantastiska nyheten: Sta har börjat blogga! ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar